Vinterkyla...



Imorse var det ju fan i mig svinkallt ute. Jag hade bara en kofta på mig när jag gick till dagis för att lämna Yasmine, och jag höll på att frysa ihjäl!! Gud, jag måste verkligen köpa en ny jacka. Jag provade förra årets vinterjacka, men den var stor som en tält på mig. Var jag verkligen såå stor förra året? Jag tycker ju att jag är stor nu, då måste jag ha varit riktigt stor... Yasmine var förresten glad när jag lämnade henne. Kändes riktigt skönt att hon inte var ledsen.

Idag har jag storstädat lägenheten när Yasmine var på dagis. Sen tog jag en låååååååång skön dusch.
Sen var det dags att hämta henne. På vägen hem så gick jag in på Netto för att hälsa på Sabina. Då fick Yasmine syn på festisarna på hyllan och ville ha. Jag sa ok och hon fick hålla dom i handen tills vi kom till kassan och skulle betala... Då märker jag att jag har glömt plånboken. Jädrans skit. Jag blev tvungen att ta ifrån henne sin festis som hon var så överlycklig över att få... Åh det gjorde ont i hjärtat när jag såg hur ledsen hon blev. Det blev ett smärre utbrott på vägen därifrån. Hon grät hjärtskärande hela vägen hem. Tänk att det betydde så mycket att få en festis. Men hon förstod ju inte varför hon först skulle få den och sen inte. Jag försökte förklara, men hon förstår inte det där med pengar än. Lilla gumman...

Efter att vi ätit mellanmål så gick vi till lekparken och lekte och busade. Klockan gick så fort, jag glömde av tiden. Så det blev en sen middag och sen nattning. Yasmine har för övrigt börjat sova bättre om nätterna. Kanske är att hon börjar bli äldre. Hoppas det håller i sig.



Saknar min älskling lite redan...






sommaren är slut... Nu är det höst...


Kommentarer
Postat av: Älin

Usch och fy för höstkylan som kommer krypande!

2009-10-05 @ 10:48:35
URL: http://ejlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0