Underbar helg...



Helgen har varit underbar tillsammans med min familj. Åh vad jag har saknat att göra saker ihop med Yasmine och JC. Men usch vad jag har proppat i mig... På en helg har jag gått upp 1,5 kg!!! Vad fan liksom... Men ny vecka nya tag. Idag har jag bara börjat om på nytt och äter efter Atkins igen. Känns jobbigt eftersom kroppen har liksom nollställt sig. Man har fått tillbaka sötsuget och töjt ut magsäcken.

I fredags jobbade jag till halv 4 sen hämtade jag och Sabina Yasmine på dagis. JC var iväg till Göteborg och hämtade vår nya bil som vi köpt. Äntligen!! En grön Volvo. Jag bryr mig inte så mycket hur bilar ser ut bara dom funkar. Är glad att vi har en bil bara, men den är fin.
Det var meningen att Madde skulle vara barnvakt och jag skulle jobba kvällen efter jag nattat Yasmine... Det var meningen, men så blev det inte... Jag totalslocknade bredvid henne och vaknade inte förrän sent på kvällen. Min chef var nog inte så glad på mig då...

På lördagen var vi på dop i Kil. Det var Anna och Jörgen Möllers son Casper som döptes. Innan så var vi till Bergvik och köpte en jättefin present. Det var tydligen alldeles nytt för i år. Det var ett litet lok som hade lock. Bestod av tre delar och i en ask skulle man lägga tänder :) Jättesött! Hoppas dom blev nöjda!
Maten var jättegod!! Det var Annas mamma som hade lagat allt själv. Yasmine åt inte så mycket dock. Hon var nog mest trött. Hon slocknade så fort vi satt oss i bilen hem. Det var mycket för henne.

Igår hälsade vi på hemma hos JCs föräldrar. Yasmine är sjuk igen så hon var inte riktigt sig själv.
Jag måste bara säga att jag kan störa mig så på äldre människor. Men dom har sina gamla åsikter och vanor. Det sitter väl i att barn SKA äta upp allt som är på tallriken. Nu är det faktiskt 2009 och nya rön säger att barnfetma blir allt vanligare och man ska aldrig tvinga i små barn mat. Deras naturliga aptitfunktion kan rubbas. Dessutom kan dom få ett dåligt förhållande till mat om man ska göra en stor sak av att äta.
Jag litar fullständigt på Yasmines egen aptit och hon säger till när hon inte vill ha mer och är mätt. Då är det bra med det liksom. Jag sitter ALDRIG och prutar och håller på och tvingar i henne mat. "Jo, lite till kan du ta" "kom igen nu" "åh vad duktig du är" osv. Näe, det där sköter sig självt oftast. Vissa dagar äter hon som en häst och andra dagar äter hon kanske två skedar och sen vill hon inte ha mer.
Jag sa till på skarpen att det där får ni sluta med. Så håller inte jag på. Yasmine äter så mycket hon vill ha, sen är det bra! Gud så irriterande! Ska någon göra så att mitt barn får matproblem när hon är 4-5 år?? Dom tycker säkert att jag är en ung mamma som inte kan någonting. Det skiter jag fullständigt i.
Jag vet vad som är bäst för mitt barn. Punkt slut.

Idag hälsade jag, Yasmine, JC och Sabina på hos pappa och JC lagade biffar med potatismos och gräddsås. Jag åt inte dock, men det såg gott ut. Sen fick jag lite fritid med Sabina. Vi åkte hem till henne, tjatade, kollade i skvallertidningar och lagade mat. Sen var det meningen att jag och JC skulle mysa...
Men när jag kom hem var det knäpptyst. Det hördes snarkningar från sovrummet. Då hade han slocknat bredvid henne.

Så nu sitter jag här, ensam framför datorn. Hoppas på att chefen ska ringa så jag får jobba imorrn. Behöver verkligen mer timmar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0