Tors-lördag...


I förrgår, torsdag, kom JC hem. Han var efterlängtad. Man hinner sakna varandra lite och det är verkligen roligare att träffas då. Det blir inte det där att man går varandra på nerverna. Dom få dagar han är hemma så hittar vi på roliga saker ihop.

Yasmine sover förresten i egen säng nu, och det har gått bra än så länge peppa peppa (dock i vårat rum). Jag kände att det var på tiden liksom. Hon är ett år och 7 månader. Hon kan ju inte sova i mammas och pappas säng längre (även om det var hur mysigt som helst). Jag vet inte hur länge sen det var som jag och JC sov ihop..


En sak till... Vår katt har fått kattungar IGEN!!! Fyra stycken den här gången. Två orange-randiga och två svartvita. Då har vi fem katter totalt... Oh my god.



Igår var vi hemma hos Lollo och Markus och tvillingarna på fika. Trevligt trevligt. Yasmine skulle leka med deras leksaker och sitta i deras gåstolar ha ha... Gick väl sådär. Hon är ju inte precis liten längre, men ena benet fick plats, det funkar väl det också tänkte hon... så där satt hon i stolen med ena benet i och andra utanför. Hon ville nog vara bebis igen, för varje gång Lollo skulle bära Amy eller Eddy så ville Yasmine också bli buren... ha ha.
Tänk vad olika dom är Eddy och Amy. Eddy är verkligen crazy och verkligen humoristisk och livlig. Amy iakttar mer och är väldigt lugn och försiktig, en liten dam ;) Vad roligt det måste vara med två barn med så olika personligheter!
Det var meningen att vi skulle komma dit sen på kvällen och kanske dricka lite vin och spela spel, men när vi kom hem var vi dödströtta...





Jag gömmer mig bakom Yasmine... ville inte vara med på kort




skräll att JC håller på med sin mobil




min lilla sötis




Yasmine visar Amy hur man gör





söta Amy




så här kan man också sitta liksom ;)




lika som bär





ha ha... Eddy får tänder, så han dreglar en hel del :)




det kliar när man får tänder





"snälla får jag lite mer kaka?"










Idag var vi och hälsade på hos Yasmines farmor och farfar. Hon fick lite rulltårta och saft när vi andra också fikade. Efter det så var det som om någon gett henne Red bull eller nåt. Hon härjade runt som en galning och var alldeles dösvett till slut. Det var skitkul! JCs mormor måste ha tyckt att det var jättejobbigt. Yasmine har ju vuxit en del på sista tiden, så på vissa ställen når hon upp till dörrhandtag, där man tänder/släcker lampor, bord, bänkar. Hon når upp överallt nu tycker jag. Så att stänga/öppna dörrar och släcka/tända lampor är VÄLDIGT roligt just nu. Även att lägga knivar på bänkar är inte så smart längre.

Ikväll skulle vi ha myskväll... men som vanligt så... ja så somnade JC när han skulle lägga Yasmine.
Hoppas han vaknar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0