weekend sammanfattning...



Måndag måndag tråkiga måndag... Jag hatar verkligen måndagar! Vet inte varför, men dom känns alltid så tråkiga...


Den senaste veckan har vi umgåtts mycket med familjen Larsson-Täng. Vi har liksom bjudit varandra på middag varannan dag typ. Umgåtts på dagarna och bara hängt hos varandra. Mysigt och trevligt. :)

I fredags hade jag och JC myskväll framför Idol.

I lördags var det marknad och JCs familj var här på besök. Vi gick tillsammans en sväng på marknaden och kollade lite bara. Det var helt fel tidpunkt för Yasmine tydligen. Hon tyckte inte alls att det var det minsta roligt. Hon var bara hungrig, grinig och trött.
Försökte få henne att sova i vagnen, men det ville inte hon. Det var väl alldeles för mycket ljud, folk och dofter tror jag. Så jag gick bort från marknaden en sväng. Då somnade hon som en stock direkt. Jag gick hem, ställde vagnen utanför och la i baby-watchen i vagnen och gick upp och gjorde i ordning middagen till oss. Dom andra kom efter ett tag och vi åt middag ihop. Yasmine sov nog en timma där ute i vagnen.









På eftermiddag/kvällen var vi hemma hos familjen Larsson-Täng. Vi bara slappade lite och jag kikade lite på Lovas gamla kläder som hon växt ur. Jättefina ytterkläder som knappt var använda. Synd bara att allt var för stort för Yasmine.
Jag och Louise kollade lite i gamla fotoalbum också. Det var skitkul att se!! Herre Gud vilken crazy tid det var förr. Kul hade vi ihop och gjorde roliga saker jämt. Den tiden kommer aldrig tillbaka. Men nu kan man ju fortfarande göra roliga saker, fast det blir på ett helt annat sätt.



Igår åkte jag, JC och Yasmine till mammas grav i Ånimskog. Så ironiskt egentligen... Där sprang Yasmine omkring full av liv ovetandes om alla döda. Jag sa inte ens att det var hennes mormor som låg där under.
Hur ska man förklara det liksom? Hon vet ju inte vad döden betyder.
Usch, det kändes så hemskt att vara där med min dotter och man som min mamma aldrig hann träffa.
























Hemskt. Åren går och mamma försvinner allt mer från minnet. Självklart minns jag henne. Men jag minns knappt inte längre hur hon doftade eller hur hon lät när hon pratade... Jag var ju bara 14 när hon gick bort.
Åh, kära mamma... Vad mycket du har missat. Jag saknar dig fruktansvärt mycket.
Älskar dig och du kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Vi ses någon dag.









Idag har familjen Larsson-Täng varit här igen :) ha ha!! Vi åt "fattigmansmat" korv och makaroner.
Jag och Louise ska lämna in lite barnkläder till försäljning på Hagenberg till helgen. Vi ska nog träffas imorrn och hjälpas åt att sätta prislappar på alla kläder. Svårt att sätta pris på begagnade kläder, hur fina dom än är, så är det ju ändå begagnat.
Jag och Yasmine tog en sväng till lekparken senare på eftermiddagen. Men till slut kände både hon och jag att det var kallt och ruggigt ute och det började bli lite mörkt ute. Så vi gick hem, åt middag, såg på bolibompa och sen ville hon gå och lägga sig.
Hon var trött tidigt ikväll. Kanske är lite sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0