Dyrt med kläder...




Igår var jag med Louise till Säffle för att köpa termoställ till Yasmine. Hon behöver det till dagis. Så jag la undan ett rosa/grått ställ med jacka och byxor på kappahl (för att jag glömde rabattkupongen hemma).
Vi åkte tillbaka idag igen. Det var jag, Louise, Natty och Eddy. Vi tog en kaffe på Mc Donald's först. Där träffade vi Madde, hennes kille och Alicia. Vi pratade lite om vinterkläder till barnen och vad dyrt det är. Hon berättade att dagis hade sagt till henne att det inte behövs både overall, termoställ, vanlig jacka och fodrat regnställ. Det räcker tydligen bara med fodrat regnställ och allväderstövlar. Va!? Åh, vad skönt tänkte jag. Det hade ju blivit skitdyrt annars. Så jag köpte ett regnställ istället, och kom jättebilligt undan med min rabatt. Jag måste köpa fodrade stövlar också bara.
Efter Säffle så hängde dom med hem (Yasmine var hemma då). Vi fikade och drack kaffe. Eddy fick prova att sitta i en "Bumbo" som vi köpte till Yasmine när hon var yngre. Det var lite kul.

Jag och Yasmine tog en tur till affären sen. Inne på ICA var det ett stort gäng med killar som hade svensexa för en kille. Dom spelade skithög musik och han som skulle gifta sig var vtungen att stå och dansa. Tydligen så försökte dom få tjejer att pussa och krama honom. Och det fick jag märka när jag kom till kasan. En av killarna tjatade som fan på mig att jag skulle ge en puss till honom. Han kunde t.o.m. betala mina varor för att jag skulle göra det. Men jag tyckte att det var så pinsamt så jag sa nej nej nej hela tiden. Men en kram då? Jaja ok då. Så jag gav honom en kram mitt framför alla och alla tjoade och applåderade. Pinsamt värre... ha ha!! Det var snygga snobbar allihopa. Inte härifrån tror jag.

Sen gick vi till Lekparken vid dom gula järnvägshusen på odengatan och lekte. Vi satte oss på en varm filt i sanden och byggde sandslott och grävde och grejade. Jättemysigt!! Sand hade vi både innanför och på kläderna sen... men Äsch! Ha ha!

Sen var det middag, lek, bad, tandborstning och godnattsaga. Hon är så go min tjej. Ålskar henne så.
Hon lyser verkligen upp min vardag. Min lilla solstråle.

Ikväll är JC hos Patte. Dricker öl och ser på fotboll.



Yasmine i pyjamas :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0