Lonely...

Oj oj... Nu var det ett bra tag sen jag bloggade.
Har inte haft lusten att skriva. Men nu är jag tillbaka :)

Idag åkte min älskling iväg till Norge för att jobba. Han ska vara borta i 2½ vecka,
och det känns tungt.
Jobbigt att vara ensam så länge.
Men mest jobbigt är det för min lilla tjej..
Nu har hon haft sin pappa hemma en vecka (innan det var han borta i 2 veckor), och hon har varit sprallig, glad, extremt "pappig" och en allmänt lycklig liten tjej.
Nu är han borta igen, och det kommer att bli kämpigt. Förra gången så var hon otroligt ledsen.
Hon frågade efter pappa varje dag, och varje gång det knackade på dörren så sken hon upp och trodde att det var hennes pappa som kom hem. "Näe lilla gumman, pappa jobbar. Han kommer hem snart..."
Det är så svårt att förklara för en så liten tjej...
Det gick inte en enda dag under de två veckorna som hon inte var ledsen. Hon var jättekänslig för allting, och fick ett utbrott för minsta lilla. Klängig och jättejobbig...

Så nu vet jag vad jag har framför mig. Det började redan efter att han åkte idag.
Ah, som sagt, det blir kämpigt.




NÅGON SOM VILL HA KATTUNGAR FÖRRESTEN??????????
Vi har fyra otroligt söta kattungar hemma som måste få ett hem. Annars är vi tyvärr tvungna att avliva dom.
En korthårig svart/vit hane
En långhårig svart/vit hona
En korthårig orange/randig hane
En långhårig orange/vit hane.

Jag ska försöka lägga ut bilder. Det är dom finaste kattungar jag haft nånsin faktiskt. Långhåriga kattungar brukar ju alltid vara eftertraktat också.
Men jag är jättetacksam för all hjälp jag kan få. Dom måste få ett hem snarast!!





Imorgon ska Yasmine till dagmamman, Lotta.
Hon har ju slutat på Örnäs dagis (vi bytte för att vi inte trivdes). Hon håller på att skolas in.
Förra veckan gick det bra. Det blir nog hur bra som helst där tror jag. Lite synd bara att det bara är pojkar i hennes grupp. 5 vilda pojkar och så Yasmine. Ska bli intressant att se hur det fungerar :) ha ha.
Hon är ju ganska vild själv, så dom får nog se upp..

Nu sitter jag och dricker en cappuccino och ser på reprisen av idol på tv400.

Avslutar med lite bilder.







mmm... gott med glass :)






peace and ice cream






ballonger är alltid roligt :)






roligt att hålla ballongen och låta luften "pysa" ut ha ha






All kärlek till er. Mina finaste.





familjen Trapp slash knäpp






i lekparken






klättra upp själv är roligast






vågar jag?



Nu blir det sängen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0