1 advent








1 ljus är tänt i ljusstaken...

Idag har varit en mysig pysseldag tillsammans med min dotter.

Vi har bakat lussekatter, pyntat lite och satt upp lite juligare gardiner i vissa fönster och tänt lite ljus och bara myst. Så skönt nu när Yasmine är lite äldre och vi kan mysa på riktigt... Adventsmys.

I år blir första året som vi ska ha julgran. Är det tänkt i alla fall. Åååhhh... ska bli så kul att pynta julgranen, lyssna på julmusik och få den där mysiga julstämningen. Ingen julstress ska det vara i år.

I år ska vi bara köpa något litet till varandra, annars känns det bara som att byta pengar liksom.
Det blir Yasmine som ska bli överöst med julklappar. Ja, det ska hon faktiskt bli. Hon ska få uppleva den jul som jag aldrig hade. Vi firade inte julafton i min familj. Jag har inte vuxit upp med julen.
Därför är julen så speciell för mig nu när jag har egen familj. Jag älskar verkligen julen! Ååååhhh.... det ska bli så mysigt.
Alla andra som jag känner säger tvärtemot. De tycker att det är sån hysteri kring julen och bara ett stressmoment. Men så är det inte för mig. Jag har ju aldrig upplevt det på samma sätt som alla andra.
Aldrig upplevt stressen och det där...
Jag längtar tills vi ska fira jul hemma hos JCs föräldrar. Hans mamma gör helt underbar mat och allt annat. Hon gör det så fint och speciellt. Väldigt traditionellt. Med Kalle Anka och sånt.

Imorrn ska Yasmine till dagmamman. Då ska jag:

Pyssla mera
Fika med Madde
Tvätta och städa
Ta en låååååååååååång dusch, göra ansiktsmask, måla tånaglarna och allt sånt man inte riktigt har tid med annars.

Det är helt underbart att vara tillsammans med Yasmine, men det är också helt underbart att få lite tid ensam också.

Nu ska jag dricka lite varm glögg och se på "Sex and the City"

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vi har också pyntat till det hemma. Dock blir man ju bara sugen på att shoppa massa fina lampor o.s.v.

Finns ju så mycket snygga jullampor.

Lyllos dig som får lite tid ensam i veckorna. Det får ju inte direkt jag! Måste vara skönt att kunna duscha! Du är bortskämd du :)

Hi hi!

2009-11-30 @ 00:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0