Vikenborg och Black Jack...



Igår var jag och JC ute tillsammans för första gången på jättelänge. Vi var på Vikenborg på Black Jack. Det var nog första riktiga gången sen lillan kom faktiskt. Det var skittrevligt!! Jag hade jättekul och dansade bugg med JC en del, även om det inte gick så bra då... ha ha. Han sa att jag inte hade nån taktkänsla... Men sen dansade jag med min hyresvärd (en tjej alltså) som har dansat bugg sen hon var 7 år, och hon sa att jag var riktigt duktig. Så vem ska man tro? Ha ha... spelar ingen roll. Det var hur som helst roligast att dansa med min man :) Första dansen var till den där "åååh, i natt i natt är det du är det jag... å vi dansar så lätt...." Bra låt!

Sabina var barnvakt, och det skötte hon riktigt bra. Vi kom hem vid 3 halv 4 och då väckte vi henne, för hon ville åka hem. Både jag och JC drack lugnt. Jag var inte full alls, inte JC heller.

Idag är det lite segt i huvudet och kroppen, men inte så farligt. Mest huvudet som dunkar. Men inte så illa pinkat ändå för att vara första gången jag dricker på länge. Trodde att jag skulle bli dåligare.

Det känns kul att vi äntligen har varit ute tillsammans.

På dagen igår så åkte vi till Karlstad och köpte lite kläder till mig och lite presenter till Yasmine. JC köpte inget.
Det var så himla fint väder. Varmt.



Yasmine tyckte att det var så varmt och skönt på väg in i Bergvik






så söt i sin nya solhatt :)




Idag har vi grillat med Madde och Robert och Therese, hemma hos Madde. Det var sååååå gott med grillat kött, pastasallad, vanlig sallad, potatissallad och tsatziki.... Mums! Jag blev verkligen proppmätt. Yasmine härjade runt på gräsmattan och hon slocknade vid halv 7 ikväll. Annars brukar hon liksom somna mellan 19.30-20.00. Men så är hon lite sjuk också.

Nu är klockan 19.30 och JC ligger på soffan bredvid helt utmattad. Vi tror att han har fått bihåleinflammation och feber.
Fan, det känns som att vi är konstant sjuka, Yasmine också. Vad gör vi för fel? Iofs så är jag ju ofta på öppna förskolan med Yasmine och där smittas  dom ju lätt. Förra gången vi var där så var det en mamma och en liten pojke, och pojkens näsa rann verkligen hela tiden och hon gjorde liksom ingenting åt det. Han snorade ner hela den mjuka lekhörnan... Verkligen äckligt! Jag skulle aldrig ta med Yasmine dit om hon är såpass förkyld, eftersom jag inte vill att hon ska smitta andra. Aja, alla är ju olika. Yasmine blev säkerligen smittad av honom iaf eftersom dom lekte på samma ställe.

Imorrn blir det fanemej städaredag!! Det ser ut som ett bombnedslag här hemma nu. Vi har liksom tyckt att det har varit roligare att vara ute i det fina vädret och skitit i att städa.


Nu blir det bara att ligga i soffan och ta igen sig. Känner fortfarande i kroppen att man drack igår.

Kommentarer
Postat av: evelinah

så söt i solhatten! har ju varit tokigt varmt. kul att vara ute ihop, känner sig gött gammal som sitter hemma jämt när alla e ute & flänger ;) skönt att slippa bakfyllan dock =)



tror M också blev smittat sist på öppna förskolan.. var en snörvlig liten tjej brevid henne.. men men, det e la sånt som händer. trist bara, verkar ju aldrig gå över :S kram

2009-05-02 @ 23:16:55
URL: http://eveheda.blogg.se/
Postat av: Louise

Hihi vad söt hon är lilla Sweet-Yass!

Förstår det där "dagis-pratet"! Klart man måste vara ifrån sina barn! Det måste alla! Så känner jag nästan dagligen!

Ses i veckan? Coffee!!!

2009-05-03 @ 11:06:34
URL: http://lollolisan.blogg.se/
Postat av: .helena.

men va härligt att du var ute i fredas! =) det e du värd. kul att du o jc fick göra nått kul tillsammans ute också!

solhatten var ursöt! jaa, yasmine också såklart. =)



ha en bra dag, kraaam*

2009-05-03 @ 11:41:09
URL: http://hellheda.blogg.se/
Postat av: A-K

Vad söt hon är lillan!!! Kul att du hade roligt också!

2009-05-04 @ 22:03:09
Postat av: Madde Söderqvist

Hej! Kul att se er förut. Så söööt :) Jag bara undrar om barnvagnen. Vad är det för märke och kostade den verkligen så lite? ;) Ha en trevlig kväll. Kram

2009-05-05 @ 18:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0