regnväder och inomhus...



4:e dagen av inskolningen på dagis för Yasmine. Vi försov oss imorse och kom lite senare. Men det är ovant att behöva passa en tid på morgonen... JC jobbade idag, så jag gick dit ensam.
Idag var inte hon där som hade "hand" om Yasmine, så då tyckte inte dom andra att jag skulle gå ifrån något utan vara med hela tiden. Så att hon känner sig trygg. Jag tyckte att det var väldigt rörigt där idag. Det verkade inte som att dom hade koll på någonting kändes det som. Och när ett barn inskolas så ska ju fokas ligga på det barnet, dom ska ju ta kontakt och engagera sig. Men idag fick JAG agera dagisfröken typ. Jag tyckte inte att någon egentligen tog sig tid för Yasmine. Dåligt. Jag visste inte ens hur jag skulle bete mig, om jag skulle vara lite i bakgrunden eller om jag skulle delta mer. Det var liksom ingen som sa något till mig. Ah, det var riktigt dåligt faktiskt. Jag har haft praktik på dagis, och jag vet hur en inskolning går till från fröknarnas sida, och så här ska det inte gå till. Nu vill jag inte ha några dumma kommentarer från någon om detta, för så här tycker jag. Punkt slut. Hoppas det blir bättre nästa vecka.



Yasmine 2:a dagen på dagis... det var regnigt, så regkläder på







lite blyg idag






hon ser lite fundersam ut... lite pömsig tror jag...






kika lite under flikarna säger fröken



Efter dagis kom Lollo och bejbisarna och hälsade på :) Vi åt bullar och drack kaffe och tjötade. Yasmine sov när dom kom, men vaknade sen och hon var jätteglad att se att det var folk hemma när hon kom in i vardagsrummet. Hon älskar verkligen när det är folk här, då blir det mer ljud och inte så tyst. Sen är hon ju väldigt sugen på uppmärksamhet hela tiden och hon älskar när någon säger att hon är söt eller pratar mycket med henne... Hon tultade omkring och ville pussa och krama Amy och Eddy...
Markus kom sen också, och sen JC.



Markus med Eddy som somnade gott och Lollo med Amy som var lite pömsig






Lollo och söta Amy






Amy flörtar :)






Yasmine lekte med tv-dosorna och kände att det var nog dags att bajsa lite... hihi






JC nyss hemkommen från jobbet






hemma hos Lollo igår






Amy och Eddy i sitt babygym igår






Eddy var ledsen :(






Amy glodde på tv






Lollo och söta Amy



Oj det blev mycket bilder idag... :) Men antar att det är roligare med bilder än att läsa mina ointressanta inlägg ha ha...

Nu ska vi se på film... Imorrn blir det grillning med Lollo och Markus+twins (om det blir fint väder dvs)

Hej svejs uti lingonskogen!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Galet kul å se alla bilder! =)

Ha det bra där NERE. Här UPPE skiner solen =)

Ta hand om er!

Kram från uppsala

2009-05-09 @ 12:56:06
URL: http://mattiaskarlberg.se
Postat av: Emelie Stålis

Va kul med så mycke bilder, fina va dom också...=). Hoppas att det blir bättre på dagis, inge kul å lämna Y där när ni inte är nöjda! Ha de bra, Kraam

2009-05-09 @ 15:18:05
Postat av: Tessan

Trist att de inte funkade när Y's ansvarspedagog inte var där... Du har helt rätt att de självklart måste få er arr känna er delaktiga i verksamheten. Och de måste självklart uppmärksamma Y lika mycket som alla andra barn. De kanske var en vikarie där? Då brukar det i regel bli lite rörigt. Speciellt om det inte är en van vikarie.



Hoppas de blir bättre till veckan...

2009-05-09 @ 15:36:15
Postat av: a-k

Åhhhh vad söt hon är lilla Yasemine!!!

2009-05-11 @ 16:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0