regnskurar...


"Dripp dropp dripp dropp dripp dropp dripp dropp... va e det som regnar på vårat paraply? Va e de som båtar åker i? Jo, vatten vatten bara vanligt vatten..."


Usch och fy för regnväder! Man kan inte vara ute, eller kan kan man väl, men inget roligt... Så idag har vi myst inomhus.
Dagen började med dagis för Yasmine. Jag var med hela tiden och hon verkade trivas. Lunkade omkring och var så nyfiken så... Men det känns som att ingen har ansvaret för hennes inskolning. Vi bara är där liksom. Vad händer? Jag fattar ingenting... Hur ska jag bete mig? Varför är det ingen som tar tag i det? Jag får hela tiden fråga allting... Så jag frågade idag: "när är det som jag ska lämna henne ensam och gå iväg?" Då svarade hon som jag frågade:"ah, vi får se... du jobbar väl inte ändå? Imorgon kanske du kan gå iväg. Men då får du nog smyga iväg... " Jag bara va?? Vaddå smyga iväg? Jag har läst överallt att det är jätteviktigt vid inskolningen att man visar för barnet att man går och att det inte är farligt, och att man säger hejdå ordentligt, även om barnet blir ledset. Asså, nu börjar jag bli lite skeptisk till detta... Är dom rädda att hon ska bli ledsen eller vaddå? Oj, vad jobbigt för dom...

Kan någon tala om för mig vad det är som händer, för jag fattar ingenting... Kan inte någon berätta om sina inskolningar och hur det gick till? Ska det gå till såhär? Eller är det jag som överreagerar? Jag vill ju bara att det ska bli så bra som möjligt för min dotter.



Idag har pappa och Sabina varit här på kaffe och fika. Sen åkte jag, JC och Yasmine med pappa hem där vi åt  glass och busade.

Yasmine får tänder igen. Flera stycken samtidigt och hon har verkligen skitont! Jag upptäckte det idag när jag kikade in i hennes mun. Två till där uppe och två där nere. Sen är det nog några kindtänder också, men där får jag inte titta. Hon har vrålat hela dagen och fått arga ilskeutbrott för ingenting. Det går inte ens att trösta henne, så ont har hon. Jag har gett henne Ipren flytande, men det verkar liksom inte hjälpa... Vad ska man göra då?
Nu sover hon gott iaf. Hoppas hon inte vaknar och har ont i natt.





Jag och JC var ju i Karlstad i fredags och firade min födelsedag. Det var jättetrevligt! :) Vi var först på hotellet där vi gjorde iordning oss och under tiden såg vi på "så ska det låta". Sen åkte vi hem till en kompis till JC där vi satt och pratade och skrattade. Jag drack Bayleys med is mums. Sen åkte vi till Score där vi spelade biljard och drack drinkar och det var skitkul. Jag är urusel på biljard, men jag fick ju låtsas att jag kunde när det var så mycket folk omkring... ha ha... Herre Gud! Men det var kul! Sen var det inte så mycket mer. Vi åkte taxi tillbaka till hotellet vid ett-tiden och slocknade nästan direkt.
Ja just ja... Vi hade skitkul åt en taxichaufför som körde oss. JC lurade honom att han var från Spanien, så han pratade engelska med honom hela tiden. Han sa att han var rik och hade hus i Spanien bla bla bla.... Taxichauffören var utländsk och kunde inte så bra engelska så det var skitkul.
Det var skönt att ha en utekväll med hotell tillsammans. Det är ju inte ofta. Trots att jag tog det väldigt lugnt, så satt migränen i skallen när jag vaknade på morgonen och hängde med jättelänge. Vi köpte Eeze på apoteket och då släppte det. Skönt. Men bakfull var jag. Så är det när man inte dricker så ofta. Kroppen tål verkligen ingenting. UUUU.... vad jag mådde dåligt sen på eftermiddagen. Magkatarren satte igång också. Ni som har det vet hur ont det gör och vad jobbigt det är.

Gud vad jag hade saknat Yasmine!! Min goaste lilla tjej! Det var så skönt att få krama och pussa henne igen! JCs mamma sa att det hade gått jättebra, och det tror jag, för hon trivs där. Men en dag till hade jag nog inte klarat att lämna bort henne... Då skulle det bli så tomt utan henne hihi...
 

Kunde inte lägga in några bilder idag, för JCs mobil krånglar. Kanske imorrn.

Någon som vill ha en kattunge??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0