mycket tråkiga dagar...


I måndags åkte vi till Gbg jag, JC, Yasmine, pappa och Sabina för att hälsa på farmor som låg på sjukhus... döende.
Det kändes så konstigt att se henne sån, när man hade en helt annan bild av henne från när man träffade henne sist. Pigg, glad, klar i huvudet... Och så helt plötsligt ligger hon döende. Så overkligt.
Jag satt bredvid pappa och höll henne i handen och smekte henne på kinden och strök henne över huvudet. Lyssnade på hennes kämpande andetag. Hon var inte vid medvetande, men läkarna sa att hon förmodligen kunde höra vad vi sa ändå. Så vi pratade med henne och berättade vilka som var där. Att min dotter Yasmine var där. Hon har ju aldrig träffat henne, bara sett på kort. Det var hemskt att se henne sån. Sabina tog med mig ut och sa: "Dinah, jag har ju jobbat mycket med gamla, och jag har sett mycket. När dom andas så där så är det inte långt kvar..." Det trodde jag inte heller.
Pappa var ledsen, det märktes, även om han inte ville visa det.
Så ironiskt egentligen. Där sprang Yasmine omkring full av liv, och så låg farmor där döende. Ett liv startas och ett liv avslutas. Vi åkte hem igen. Pappa och resten av släkten stannade kvar och vakade. Nu var det bara att vänta.

Igår ringde pappa och berättade att hon nu har somnat in.

Farmor
Du var älskad av många
Och du är saknad
Vi ses någon gång





MAGSJUK IGEN...


Japp då var man sjuk igen. Först hade Yasmine diarré och spydde. Sen fick jag samma sak. Och värk i hela kroppen. Liksom... ÅÅÅÅÅÅhhhhhh.... Vi är sjuka jämt tycker jag. Och nu när hon har börjat dagis så blir det väl ännu mer. Inskolningen blir ju helt knäpp nu. Hon ska inte dit förrän på måndag nu. Då frågade jag om vi skulle börja om, eftersom det har blivit så hackigt. Men dom svarade bara att det behövs inte när det bara är 15-timmars. Vaddå?? Yasmine är ju inte på långa vägar redo att bli lämnad ensam i tre timmar än. Jag var ju bara borta en halvtimme förrra gången. Då skrek hon ju konstant. Näe, jag vill nog att vi satsar den här veckan också.

På fredag fyller jag år. Då är det meningen att vi ska till Karlstad och bo på hotell. Men nu vet jag ju inte hur det blir. Hoppas jag är bra då. Yasmine ska vara hos sin farmor och farfar. Det kommer nog att gå jättebra, för hon älskar verkligen dom. Idag var dom på jysk och köpte en resesäng som hon ska ha.
Om jag är frisk så ska det bli så himla kul att få umgås med min älskling. Det blir som vår första dejt. Då var vi också i Karlstad och bodde på hotell. Längtar!

På lördag blir det nog firande med Lollo och kanske Sabina. Förhoppningsvis iaf :)

Nu är klockan 00:45 och jag är pigg som en mört. Jag har ju sovit hela dagen. Vad ska man göra? Yasmine och JC sover gott. Hans snarkningar hörs ända ut hit ha ha....
Får väl glo på tv lite tills man slocknar. Bäst att sova i soffan om man måste springa upp och spy.


Kommentarer
Postat av: A-k

Nej men vad tråkigt...Det är så jobbigt när folk går bort. Och magsjuka på det! Inte rättvist ju. Krya på dig. Kram

2009-05-14 @ 11:30:14
URL: http://akaraka.blogg.se/
Postat av: .helena.

jag beklagar verkligen. <3

hoppas du blir frisk nu iaf, så du får en trevlig födelsedag i k-stad. =)

kraamar*

2009-05-14 @ 16:42:20
URL: http://hellheda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0