dagis och tvillingmys...



Idag var det tredje dagen på inskolningen för Yasmine, och första gången som jag skulle gå ifrån en stund. Det har gått så bra hittills så jag trodde att det skulle gå jättebra. Egentligen skulle jag gå iväg till personalrummet och sätta mig så att jag skulle slippa höra henne om hon blev ledsen, men det var möte där, så jag fick sitta i ett rum bredvid... Det var hemskt. Direkt när jag sa hejdå till Yasmine så började hon gråta, och det fortsatte konstant i typ en halvtimme... ah ända tills dom sa att jag fick komma tillbaka. Usch, det var hemskt att höra henne gråta så... Det gjorde ont i hjärtat.  Jag fick kämpa för att inte börja gråta själv. Jag kanske är blödig, men det är min dotter, och när hon gråter som om hon trodde att jag hade övergivit henne så är det klart att jag blir ledsen. Men jag härdade ut.... ÅÅÅÅhhh, det var så skönt när jag fick trösta henne, krama och pussa henne och säga att hon varit jätteduktig... Min lilla tjej. Det blir bättre, det vet jag. Hoppas inte hon gråter lika mycket imorrn.
Hon var iaf helt slut när vi kom hem.

Vid halv 5-tiden så tog vi en sväng ut till Lollo och hennes bebbar. Vi drack kaffe och tjötade medan Amy och Eddy låg i babygymet och Yasmine härjade runt. Det märktes verkligen stor skillnad på Amy och Eddy sedan jag var där sist. Tänk vad fort det går. Två små charmtroll är det i alla fall :) Så söta så. Och vilken stor skillnad det är på personligheter...
Imorrn kommer dom hit och hälsar på. Ska bli trevligt!

Nu är jag proppmätt och ska sova. Orkar inte lägga ut några bilder ikväll. Gör det imorrn. God natt!

Kommentarer
Postat av: Louice

Det blir bättre ju vanare hon blir vid dagis...men ibland tar det bara lite längre tid. Nicole var väldigt "mammaig" och stortjöt varje gång, men idag längtar hon till dagis =) kram

2009-05-08 @ 08:25:02
URL: http://lacakewalk.blogspot.com
Postat av: .helena.

jag kan bara tänka mej vad jobbigt det e att höra sitt barn gråta så, fyy.. men som du skriver, det kommer bli bättre! och tur e juh det. =)

ha en toppenhelg nu! =)

kraaam*

2009-05-08 @ 14:27:05
URL: http://hellheda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0