Dagis bättre...



Idag gick det mycket mycket bättre på dagis!! :) Idag var det en som verkligen la ner tid på att umgås med Yasmine och försöka locka henne in bland barnen. Jag blev tillsagd att bara vara passiv och sitta på soffan hela tiden så att dom kunde ta kontakt. Hon var lite blyg idag men väldigt väldigt nyfiken. Jag blev tillsagd att smyga iväg idag och vara borta drygt en timme. Först tänkte jag att det inte var en bra idé... Men sen förstod jag att det kanske är bättre att göra så i början trots allt. Att jag gör så några ggr tills hon känner sig mer hemmastadd och trygg där. Nu var jag borta en timme och när jag kom tillbaka berättade dom att hon inte hade skrikit något alls och hon hade det jättekul! Hon var jättesprallig när jag kom och glad och se mig också. Ååh, det var en sån lättnad för mig!! Jag är så glad att det gick bra och att hon trivdes trots att jag var borta. Seb blir det väl längre stunder som jag är borta och till slut kanske jag kan säga hejdå på ett ordentligt sätt utan att hon blir ledsen när jag går.
Jag förstår nu att dom kanske hade en plan trots allt. Det är väl jag som har varit för nojig och orolig. Det kommer nog att gå jättebra tror jag.



Nyss ringde pappa och berättade att han inte mår så bra... Han slöddrade när han pratade och sa att allting hade snurrat i rummet och han mådde illa. Det första jag tänkte på var hjärnblödning... Jag sa att han var tvungen att ringa sjukvården och fråga. Det kom hem en ambulans till honom och kollade alla värden och hjärtat, och det var inget fel. Men vaddå?? Man mår väl inte så om det inte är något liksom. Om det var en hjärnblödning så märker dom ju inte det av dom testerna som dom gjorde! "Ring direkt om det blir så igen" sa dom. Men då kanske det är för sent. Tänk om det är något allvarligt?
Ah, jag har inget till övers för sjukvården faktiskt. Så många ggr som man har blivit hemskickad med fel medicin eller "gå hem och ta en värktablett du" när det har varit något jätteallvarligt... Hoppas det inte var det nu.

Nu sover Yasmine och jag och JC ska äta kyckling med ris och currysås. Mums! Hon vaknar nog snart så vi ska skynda oss.

Kommentarer
Postat av: .helena.

vet inte vad som hänt med sjukvården i sverige riktigt, det blir bara sämre, hoppas verkligen allt e bra din pappa!

och vad skönt att det går bättre på dagis nu! =)

ha en fin måndagkväll i solen, kraam*

2009-05-25 @ 18:42:55
URL: http://hellheda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0