Tandläkaren...



Fy fan vilken varm natt det har varit!! I alla fall i vår lägenhet... Man svettas ju ihjäl!!

Jag måste bara tillägga att Yasmine sover jättebra om nätterna nu. Det måste vara att hon har börjat på dagis. Hon har liksom lekt sig trött där och så sover hon gott om natten. Det enda är att hon måste busa lite i sängen innan hon somnar. Hon liksom pratar för sig själv om allt möjligt och sparkar loss med benen och håller sina fötter i händerna och sånt... Sen somnar hon som en stock :)  Det brukar ta ungefär 20 min innan hon sover. Ibland längre och ibland fortare, det beror nog mycket på hur varmt det är tror jag.

Idag när Yasmine var på dagis var jag hos frisören. Jag klippte mig och gjorde slingor. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Hon som klippte mig verkade inte lyssna ett dugg på mina önskemål... Tur hade jag att jag fick behålla lite av längden i alla fall.
Jag ville ha en frisyr som Kimberly Steward hade på en bild, och så ville jag ha ganska ljust hår över hela håret liksom.
Så blev det inte... Nästa gång jag ska klippa mig och göra nåt med håret ska jag fan åka till nån kändisfrisör i Stockholm eller nåt.
Dom gör det ju alltid så snyggt. Här i Åmål blir jag alltid missnöjd när jag kommer hem från frissan...


Vi hämtade Yasmine lite tidigare på dagis idag för att hon skulle till tandläkaren. Jag visste redan innan att tandläkaren inte skulle få kolla i hennes mun, det får ju inte ens jag liksom. Och jag hade rätt ha ha!! Men hon hann se några tänder i alla fall.
Jag frågade mycket om tandborstningen, eftersom jag absolut inte får borsta tänderna på Yasmine. Hon sa att det viktigaste är att inte ge upp, utan fortsätta försöka morgon och kväll varje dag. Med tiden kommer hon förmodligen att ge med sig när hon blir lite äldre. Hon får ju i sig tandkrämen i alla fall, för hon gillar att suga på sin tandborste :)


Nu ska jag dricka iste och smälta bort i värmen...

Här kommer lite bilder från Liseberg







moi







den stora chokladasken som JC vann åt mig...
fast han ville inte vara med på bild

(Madde och Robert)







Madde och Robert







Lisebergshjulet







Lisebergsbanan som vi åkte






Floomraiden som vi skippade... för blött tyckte vi ha ha







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0