jag har fått jobb...


Söndagar är tråkiga... JC åker iväg på kvällen för att han ska jobba, och imorgon börjar en ny vecka...

Jag tror att jag är pollenallergiker eller nåt, för nu har min näsa varit snuvig och tät i flera veckor. Jag är beroende av nässpray. Så himla irriterande. Jag får nog ta en sväng till doktorn och kolla det.

Igår fick jag bekräftat att jag har fått jobb. Tjohooo!! Det är ett nytt ställe som ska öppnas så vi lär väl synas :) Så himla skönt att jag äntligen kommer att börja tjäna lite pengar. Det enda jag oroar mig för är hur det ska gå ihop när JC jobbar borta mån-fre... Yasmine kan ju bara gå på dagis på dagarna till senast 18.30 då dagis stänger. Vilket betyder att jag kommer att få väldigt svårt att jobba kvällar. Suck.
Nu när jag äntligen har fått jobb, så verkar det skita sig ändå...
Det känns ju inget kul att skaffa nån barnvakt som är helt främmande för Yasmine, hon som är inne i en period nu när det nästan bara är mamma som gäller. Hon är extremt blyg för såna hon inte känner. Och jag vet ingen i min familj som skulle funka heller, Sabina är den enda som Yasmine tycker bra om, och hon jobbar ju jättemycket själv.
Usch, nu blev det jobbigt... Jag tror inte att den tjejen jag ska jobba med vill jobba kvällar varje dag liksom.
Ah, det måste lösa sig iaf innan 1 juli.



Vilket fint väder det har varit idag!! Hoppas det blir fint imorrn också. Än så länge har jag inga planer förutom att Sabina ska komma på sleep-over efter jobbet. Ska bli kul med lite sällskap nu när JC har åkt.

Midsommar då?? I år blir det inget kusten... Det blir mysigt familjefirande med JC och Yasmine, Sabina, JCs bror och några av hans kompisar vid deras herrgård mellan Säffle och Åmål. Vilket jag tycker ska bli skitmysigt. God mat och lite att dricka, och Yasmine kan springa omkring och leka och kanske plaska i nån liten bassäng. Mys.

Näe nu ska jag ta en dusch och sen glo lite på tv och sen krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0