min vigselring...


Fy fan vad det bara regnar och regnar hela tiden!! Det är så himla deprimerande och tråkigt!! Kan det inte komma lite snö? Inte slask, utan fin vit snö som ligger...

Veckan som gått har väl varit sådär... Den har liksom bara flytit på.

I onsdags var Lollo och Amy & Eddy här på besök. Meningen var att vi skulle julbaka... Men timmarna gick och vi glömde helt av det. I stället bjöd hon på middag. Vi lagade fläskfilé med potatisgratäng och bearnaisesås. Mmm... Mums!

Senare på kvällen när dom skulle lunka hemåt, så hängde jag också med ut. Jag och Yasmine hade varit inne HELA dagen... Åh, det var så skönt att komma ut lite. Vi gick till affären och sen hem.
Fasen, jag som alltid brukar vara noga med att komma ut minst två ggr om dagen med Yasmine.
Barn behöver komma ut mycket. Då sover dom bättre.
Apropå det så har Yasmine börjat sova mycket bättre. Hon sover oftast hela natten i sin säng. Om hon vaknar någon gång, så är det bara att ge henne nappen och stoppa om henne lite snabbt, sen lägga sig igen. Hoppas det håller i sig. Då kanske hon kan börja sova i eget rum snart :)

I torsdags åkte jag, Yasmine, Sabina och Madde ut till pappa i Sjövik och hälsade på. Han tyckte att det var så kul att träffa Yasmine igen! Han är så gullig pappa... Han är så dålig och sjuk jämt, men ändå försöker han hålla god min och låtsas att allt är bra. Han vill inte att vi ska veta hur dåligt han mår.
Men det ser vi ju självklart ändå... Om han gick bort vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Då har jag varken mamma eller pappa i livet...




Det har hänt nåt hemskt... Jag har tappat min vigselring!! Igår så städade jag hemma när Yasmine var hos dagmamman. Och så plötsligt upptäckte jag att ringen på mitt finger var borta. Herre Gud!
Den är borta! Jag har letat överallt och jag hittar den inte. Vänt upp och ner på lägenheten. Men det är ju som att leta efter en nål i en höstack. Jag kan ju lika gärna ha tappat den ute. Det vet jag ju inte.
När vi gifte oss och vi gjorde i ordning ringen (som var min mammas vigselring), så antar jag väl att jag var lite "större" för den har suttit löst den senaste tiden. Ibland när jag har skakat på handen så har den bara flygit av. Jag har länge tänkt att förminska den, men det har liksom aldrig blivit av.
Och nu hände det som inte får hända. Åååhh... Det känns så tomt på fingret. Sen är jag ledsen eftersom den inte går att ersätta. Ett minne av min mamma.
Hoppas att jag hittar den...





Kommentarer
Postat av: Fia

Va tråkigt med din ring! Hoppas du hittar den! :)

2009-12-14 @ 13:21:27
URL: http://sanderss.blogg.se/
Postat av: Caroline

har du hittat din ring?? kram

2010-03-06 @ 19:06:43
URL: http://www.metrobloggen.se/carolinens

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0