vår bröllopsdag...




I söndags var det vår bröllopsdag...
Vi har varit gifta i ett år den 16 augusti. Jag måste säga att det känns som att det gått så fort. Det känns som att vi har varit gifta mycket mycket längre. Det har varit ett underbart år med både medgångar och motgångar. Men det var ju det vi lovade varandra vid altaret, att vi skulle älska varandra i nöd och lust, tills döden skiljer oss åt.

JC är så fin både på utsidan och insidan. Han finns där vid min sida när jag behöver honom.
Han är en tröstande axel när jag behöver gråta ut.
Han är jätteduktig på att laga mat, och lagar alltid god mat till oss.
Han älskar mig precis som jag är. Dagar när jag känner mig som mest sliten kan han titta mig djupt in i ögonen och säga "vad fin du är".
Han är så omtänksam och generös. Nästan varje morgon när han är hemma låter han mig få sovmorgon, går upp och tar hand om Yasmine, och gör sedan frukost åt mig.
Han kan åka runt till alla affärer i hela stan bara för att köpa köpa just den snus som jag vill ha.
Han är en underbar pappa.
Han är den finaste mannen som finns.
Jag älskar honom nu och för alltid.




Jag minns en gång när vi precis blvit tillsammans och jag låg i hans säng och sov...
Då gick han upp och satte på en jättefin sång för mig som jag vaknade till...



Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra
genom frostigt glas syns solen som en huldra
ditt hår det flyter över hela kudden
om du var vaken skulle jag ge dig
allt der där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

vår gardin den böljar svagt där solen strömmar
långt bakom ditt öra svinner nattens drömmar
du drömmer om nåt fint, jag ser du småler
om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

utanför vårt fönster hör vi markens sånger
som ett rastlös barn om våren dagen kommer
lyssna till den sång som jorden sjunger
om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

likt en sländas spröda vinge ögat skälver
solens smälta i ditt hår kring pannan välver
du jag tror vi flyr rakt in i solen
om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Fred Åkerström


Så himla fin sång, lyssna gärna på youtube











Kommentarer
Postat av: A-K

Grattis på bröllopsdagen i efterskott!!!!

2009-08-21 @ 00:32:01
Postat av: Kathrine

Grattis på bröllopsdagen. Kram

2009-08-21 @ 08:15:34
Postat av: .helena.

du e verkligen fantastiskt vacker! =)stort grattis på er bröllopsdag!

ha en mysig helg, kraaam*

2009-08-21 @ 13:45:26
URL: http://hellheda.blogg.se/
Postat av: Fia

Va kul att ni firat 1 år redan! Grattis i efterskott. Ni passar så bra tillsammans! :)

2009-08-22 @ 21:15:08
URL: http://sanderss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0