Körkort och Atkins...

Idag har man jobbat som vanligt, hämtat Yasmine på dagis, lekt och stojat med henne i lekparken, och sen hem och laga mat och nattat henne.
Same every day. Känner att jag måste hitta på nåt kul snart. Känner mig så himla handikappad när inte JC är hemma. Så svårt att hitta på nåt när jag inte har körkort. Jag måste ta körkort och det NU. Jag ska verkligen försöka satsa på det nu. Synd bara att jag inte har nån att övningsköra med... Det blir ju så himla dyrt med bara lektioner. Men då får det bli det. Jag jobbar ju nu, och får mer pengar än förut iaf.

Jag har gett mig fan på att gå ner i vikt nu igen. Kör Atkins diet igen och ska försöka skaffa mig gymkort. Men det funkar ju bara när JC är hemma. Annars kan jag ju inte gå på gym när jag har Yasmine. Aja, får fokusera på maten till att börja med.
Första dagarna var hemska. Jag hade migrän varje dag och var helt sjukt trött och matt. Hade världens sötsug i början också.
Men nu har man kommit över den där tröskeln och det börjar faktiskt kännas bra. Det här ska jag nog klara. Bara man har rimliga mål. Jag tänker ofta på innan jag fick barn och jobbade på Hörnan. Den sommaren gick jag ner 12 kg med Atkins. Och jag var faktiskt jättenöjd med min kropp då. Så kommer jag ju aldrig att se ut igen. Det förstår jag. Men jag sörjer verkligen det.
Att gå gravid i 9 månader och föda barn förändrade mitt utseende enormt. Lite får jag väl skylla mig själv. Jag åt som en gris och trodde att allt skulle försvinna när jag ammade. Men icke sa nicke. Jag gick ju upp över 30 kg och det tog ett tag att gå ner i vikt.
Härom dagen såg jag kort på facebook på en tjej som nyss fått barn. Hon såg precis ut som hon gjorde innan. Lyckost henne!! Men sånt där har väl med gener att göra också.

Nu ska jag snart lägga mig. Vill få lite sömn för en gångs skull. 

God natt!

Kommentarer
Postat av: Madde Söderqvist

Hej!

Jag tycker du är jättesnygg och söt nu oxå...bara så du vet! Men det är väl känslan man har själv...

Hoppas allt är bra med er och lycka till med körkortet! KRAM

2009-08-22 @ 13:12:33
Postat av: Anonym

Hej! jag tycker att din blogg värkar bar!.Hoppas du trivs med din blogg// Julia

2009-08-22 @ 14:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0