Trött...




Ah fy fan vad trött jag har varit idag. Känns som att jag har varit bakfull hela dagen liksom, fast man inte har druckit...

Idag har jag och Yasmine varit ute nästan hela dagen. Lekt i lekparken, handlat, ätit på restaurang mm.
Jag tänkte prova maten på Iryat's och jag säger bara, dit går jag aldrig igen. Jag köpte en kycklingsallad med extra kött utan sås, och pomme frites med kyckling till Yasmine. Min sallad (om man nu kan kalla det sallad) var pyttelite sallad med några fortfarande frysta äckliga kycklingbitar ovanpå. Ändå betalade jag för extra kyckling. Yasmines mat var väl lite bättre, men hennes pomme frites var helt bruna (antagligen för att dom aldrig byter frityrolja). Kycklingbitarna var riktigt äckliga faktiskt. Oätbara. Varken jag eller Yasmine ville äta dom... Näe aldrig går jag dit och äter igen. Jag hade hört mycket dåligt om stället, men ville prova själv innan jag skaffade mig en uppfattning. Nu har jag det.

Jag funderar allvarligt på att börja med nån metod med Yasmine för att få henne att sova hela natten, och i egen säng. Jag har läst boken Sova Hela Natten Kuren av Anna Wahlgren och funderar på att prova.
Många kritiserar henne men också rosar henne. Jag tror att det kan funka på Yasmine.
Hon vaknar ofta flera ggr varje natt, speciellt timmarna innan jag går och lägger mig. Jag förstår att det måste vara att hon vaknar av att jag inte ligger bredvid henne och känner sig otrygg.
Det är jättejobbigt att inte ens kunna slappna av och ha kvällen för sig själv när hon vaknar hela tiden.
Så jag ska låna boken igen och satsa på det. Det är en effektiv kur som kommer att göra henne trygg när hon somnar och trygg när hon vaknar på natten, och lära sig somna om själv. Det ska tydligen funka på alla barn och man slipper den hemska 5-minuters metoden. Det enda jag är skeptisk till är att man ska ta bort nappen helt. Den som jag tycker är så bra om hon är ledsen, speciellt på dagis. Men den är bara en last på natten eftersom dom vaknar av att dom tappar nappen.
Vi får se.

Nu ska jag sova!! Är astrött. Har inte fått schema än för veckan. Kanske blir ledig imorrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0