sån himla tur...


Vad har man gjort idag då? Jobbat... Kommit hem och umgåtts med mina älsklingar. Och vips så var det kvällen.
Dagarna går så fort och det känns som att man inte hinner med någonting.
JC åkte iväg en sväng till Arvika för att träffa en kompis vid 7-tiden. Sen hörde jag INGENTING från honom fram tills nyss. Jag var jätteorolig eftersom han varken svarade på sms eller när jag ringde... Det första han sa när han ringde var "Fy fan vad jag var rädd för en halvtimme sen!!" Och jag tänkte vad fan är det som har hänt nu?? Då hade han blivit förföljd av en bil jättelänge.
Till slut körde bilen om, och killen i bilen visar upp polisbrickan. JC hade kört i säkert 130/140 för att han ville hem fort. (Inte så smart!) Plus att han hade kört över lite på andra sidan vägen ibland när han skulle byta cd-skiva i bilen och sånt. Så den här civilpolisen trodde ju att han var full och körde fort. Polisen kallade in på radion en bil från Karlstad och sa "Ah vi har troligen en rattfyllerist här...)
JC var livrädd trots att han absolut inte hade druckit en droppe. Man blir ju rädd när man blir stoppad av polisen. Plus att han visste ju att han hade gjort fel och kört för fort. Han fick vänta i bilen i en och en halv timme innan polisen från Karlstad kom.
Då fick han göra massa tester och blåsa och sånt där. Dom förstod ju att han var nykter men hade kört för fort. Som tur var så fick han en sjysst polis som bara gav honom böter, dock 3000:- spänn. Polisen sa att egentligen skulle han fått 4000:- i böter och indraget körkort. Men att JC hade varit så tillmötesgående och ärlig att han inte gjorde det. Plus att han behöver körkortet i jobbet.

VILKEN JÄKLA TUR!!! Ah, det känns skönt att det bara var böter, och inte indraget körkort.



Igår var Mia här och vi lagade pannkakor med sylt och grädde. Mums!! Yasmine åt mest sylt och grädde... ha ha!! Hon är rolig hon. Det är samma sak när det gäller ketchup. Får hon ketchup på mat så äter hon nästan bara det. Hon är tokig i det.

Jag håller på att bli tokig när det gäller att borsta tänderna på den lilla tjejen... Det är HELT OMÖJLIGT... Hon får panik när jag ska stoppa in tandborsten i hennes mun, och det går verkligen inte. Vissa gånger har jag provat att helt enkelt hålla fast henne och tvångsborsta. Men då har hon skrikit så att hon knappt fått luft, och blivit skitledsen och panikslagen.
Vad fasen ska man göra?? Någon som vet något tips hur jag ska kunna borsta på henne?? För nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra. Jag har försökt med ALLT!!
Nu har jag börjat med att berömma henne om jag får stoppa in tandborsten i munnen bara. Så får jag väl försöka att gradvis få henne att låta mig borsta lite och ge massvis med beröm.

Sen har vi det här med att hon fortfarande sover i vår dubbelsäng. Vi har liksom blivit för bekväma av oss... Men nu har vi köpt en säng till henne, en vanlig 90x200 cm säng och vi ska försöka att få henne att sova själv i eget rum snart. Det kommer att bli jobbigt, för hon sover ju inte direkt en hel natt utan att vakna. Då får vi liksom gå upp flera ggr varje natt och springa in till hennes rum, försöka få henne att somna om, och sen springa tillbaka in till vårt rum. Suck.
Det blir hackig sömn det. Nu är det ju liksom bara att ge henne nappen bredvid oss så somnar hon.
Men jag är helt säker på att vi inte är dom enda föräldrarna med detta problemet.

Vad mycket det blev nu.

Imorrn börjar jag tidigt att jobba. Chefen ska till Karlstad för att handla varor så jag får öppna själv.

Väntar på att JC ska komma hem. Vi ska mysa.



Kommentarer
Postat av: A-K

Ja du tandborstningen är ju rolig...som tur är så är inte Kajsa så svår... Men Om ni har en varsin tandborste då??? Så kan ni ju borsta lita var...Eller säg aaaaaaaaaaaaaaaaaaah så kanske hon härmar dig så kan du sticka in borsten en stund....Saga var ju besvärlig när hon var liten med det där...Men bara dom får i sig lite flour iaf :) Kram

2009-08-14 @ 17:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0