Utelek i det fina vädret...



Nu har det varit fint väder i några dagar och det känns verkligen skönt att det har slagit om. Hoppas inte att det vänder...

Igår var jag med Paula och Freja. Dom kom hem till oss, vi fikade och barnen lekte. Det märks verkligen att Yasmine testar och ser vad hon får och inte får göra nu. Lite olydig sådär... hihi... Det är speciellt en lampa hemma som vi har från IKEA, som hon alltid ska hålla på och pilla på. Och det får hon inte, den är av rispapper och går lätt sönder. Säger jag NEJ eller AJABAJA så tittar hon bara på mig och fortsätter, tills jag går till henne och lyfter bort henne. Det är så uppenbart att hon testar oss. Men jag läste att det är helt naturligt. Jag har inte sagt till henne så mycket (inte på ett strängt sätt iaf) det har mest varit JC som har gjort det. Men jag måste nog börja göra det tror jag. Annars kanske hon inte lyssnar när hon blir större. Vad vet jag? Det är ju skitsvårt att veta hur man ska uppfostra ett barn...

Idag har vi varit hos JCs föräldrar och hälsat på. Hans bror Markus följde med hem en sväng.
Jag, JC och Yasmine gick med Mia och Villemo till lekparken precis nära där vi bor, och lekte. Yasmine tyckte att det var skitkul! Hon gillade speciellt när hon fick sitta i mitt knä och gunga. Hennes min var liksom "det här är lite läskigt men ändå kul". Jag trodde först att hon var rädd, så jag släppte ner henne. Men hon ville hela tiden upp till mig och gunga mer. Så hon måste ju ha tyckt om det, även om hon inte skrattade.

Inatt var en fruktansvärd natt IGEN... Yasmine vaknade hela tiden och skrek förtvivlat. Hon hade nog jätteont i munnen! Jag hoppas verkligen att tänderna kommer fram snart. Vi får sömnbrist. Och hon är inte rolig att ha att göra med. Sur och ledsen hela tiden... Jag fick tips om att testa en slags bedövningssalva på apoteket. Jag ska köpa den på måndag. Hoppas den hjälper...


Gungeligung...









Tittut!





Åka rutschkana är kul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0