till tess


Har du egna barn eller? Jag anser verkligen inte att dagis är ett ställe dit man skyffar in sina barn för att få egen tid! Men om du har barn själv så borde du veta att alla barn är olika. En del barn tycker faktiskt att det är jättekul att få vara på dagis och träffa andra barn och lära sig saker. Alla mina vänninor som har barn säger själva att deras barn utvecklades fortare när de fick gå på dagis. Lärde sig gå snabbt, äta själv och mycket annat. Det är precis som du sa en pedagogisk verksamhet. Just därför vill jag att mitt barn ska få ta del av det. Dessutom älskar min dotter öppna förskolan, och hon har alltid varit väldigt rastlös av sig, så jag vet att hon skulle älska det!! Jag gör det mest för min dotters skull, inte min egen. Nämn någon annan mamma som inte behöver en eller nån timmes break från att vara mamma! Man är ju det som sagt dygnet runt, och det mår både hon och jag bra av att vara ifrån varandra lite mer.
Sen vill jag även att hon ska gå längre dagar pga att jag ev börjar jobba snart, och det är lika bra att hon vänjer sig, så att det inte blir tre timmar varje dag och sen poff så är det en hel dag.

Vart vill du komma?

Kommentarer
Postat av: Mia

Konstigt att man som arbetslös ska söka jobb heltid och bara får ha barnet på dagis 3 timmar per dag. Ännu konstigare att någon bryr sig hur många timmar du har Yasmine på dagis.

2009-04-29 @ 19:22:53
URL: http://miablomman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, visst har jag en egen liten flicka... hon har inte börjat på förskolan ännu, hon kommer att börja när hon är 20 månader..

Det enda jag ville komma till var att jag inte tycker att man ska se på förskolan som en avlastning för föräldrar. Jag tror helt klart att det är toppenbra för barn att vara på förskolan och träffa andra barn, lära sig att leka med andra, äta själva osv.. allt det du nu skrev... Jag är själv förskollärare och tycker bara inte om attityden att det skulle va till för föräldern.. Sen förstår jag givetvis att det kan vara "skönt" med ett break från sina barn. Och om du ska börja jobba vänder jag mig definitivt inte emot att du har Y längre på förskolan...



Vart jag ville komma.. jo, jag bara funderade på hur du tänkte kring de du skrev.. och nu vet ja ju.. =)

2009-04-29 @ 21:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0