sömnlös...



Usch, mina inlägg börjar låta mer och mer klagande... Inatt hände samma sak igen. Yasmine vaknade och ville inte somna om. Jag satt bredvid sängen och försökte få henne att sova, men varje gång jag skulle lägga mig i sängen så ställer hon sig fort upp i sängen och börjar gny. Så höll det på tills jag gav upp och lyfte över henne i min säng och då somnade hon gott direkt och vi sov till 8-tiden.
Är det någon som vet hur man ska göra? Hur får man henne att somna om själv? Det krånglar på kvällen när jag ska lägga henne också (det som funkade så himla bra i början)... nu, trots att hon är jättetrött, så ställer hon sig upp om och om igen och vill verkligen inte sova. Ligger och sparkar med benen på spjälsängen och pratar för sig själv. Det är precis som att hon vet att jag ska gå ifån henne, och vågar liksom inte somna. Eller jag vet inte. Vad vet jag egentligen?

Just nu är det en period som är ganska jobbig. Hon får arga utbrott lite då och då också, typ när man ska byta blöja, klä på henne, torka henne i ansiktet, när man säger till henne om nåt hon inte får göra... Det hör väl till åldern kanske.
Jag är så himla nyfiken på hur andras liv ser ut ibland...

Idag var vi en sväng på stan med systeryster Madde, hälsade på AK på papaya och Yasmine fick en liten present :) Vi åkte sen ut till pappa. Jag, Yasmine, Madde, Sabina och Daniel.

Saknar JC...

Kommentarer
Postat av: A-K

Hej!!!

Ja det där med sömnen förstår jag mig inte alls på. Kajsa vill absolut inte ens somna i sin säng. Hon får panik om jag försöker. Kul! Tar ungefär en halvtimma- timma att söva henne. Det får ta den tid det tar, for now :)

Ha det gött

Kram

A-K

2009-04-19 @ 11:00:01
URL: http://akaraka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejj! Vilken fin blogg du har!

Besök gärna min blogg, om du har tid! =D



P.S Va jobbigt! Du får be nån annan vara barnvakt nån dag, så du kan vila ut, kanske? Hoppas det blir bättre =)

2009-04-19 @ 11:02:11
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0