Sjuk IGEN...



Asså, fy faaan! Jag är så trött på att vara sjuk nu. Jag och Yasmine har blivit förkylda igen. Det var ju fan inte länge sen sist liksom... Det som är så fint väder och allt. Man vill ju bara vistas ute hela dagen och njuta, men i stället så rinner näsan, huvudet dunkar och ont i halsen... Suck. Men om vi tar på oss ordentligt så kanske vi kan gå ut lite i alla fall. Det är ju dötrist att sitta inne.

Vi håller på och inreder Yasmines rum. Lite varje dag har det blivit. Nu har hon i alla fall alla sina leksaker där inne, en byrå, en bokhylla, lite tavlor och en matta att sitta och leka på. Det är inte klart än, men nu kan hon leka där inne i alla fall. Hon sken upp hela hon när vi tog in leksakerna igår och sa att hon har fått ett eget rum. Det verkar som att hon förstår. Nu vill hon bara vara där inne och leka. Säger man "ska vi gå och leka i ditt rum?" då springer hon dit in. Hi hi... Gud så söt!

Jag tror att jag ska anmäla mig till Extravaganzas viktminskningsprogram på MCD. Det kostar en del, men det är det värt. Jag vill så gärna komma i form igen, och jag vet jättemånga som har lyckats med hjälp av det programmet. Så jag ska ringa dit och höra. JC tycker inte att det är en bra idé. Han säger "Jag tycker om dig och du är fin som du är", men det handlar inte om det. Det handlar om självkänsla. Och just nu tycker jag inte om mig själv ett dugg. Det spelar ingen roll att han tycker om mig som jag är. Jag måste tycka om mig själv också. Det skulle vara kul att komma i sina gamla kläder igen, eller åtminstone den storleken jag hade förr. Att kunna åka och shoppa kläder som man sen kan använda och känna sig fin i. Nu är det ju snart sommar och man vill kunna gå i fina linnen och kjolar utan att känna sig... vad ska man säga?... stor. Åh, jag längtar!!!



Kommentarer
Postat av: Susan

Hej. Designen utlottningen är avslutad. Vet inte varför det ligger kvar på designblogg.nu. Något blev fel där för tävlingen avslutades igår.

Men håll utkik för det kommer snart en ny utlottning=)

2009-04-07 @ 12:31:15
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: .helena.

det där med självkänsla e sjukt jobbigt emellanåt.. även om man fött barn lr inte. det e så viktigt att man trivs med sej själv, men det e alltför lätt att inte göra det.. tycker du att mcd verkar bra, så kör hårt för din egen skull!! =) men, du ska veta vad vacker du e nu! =)

kraaam*

2009-04-07 @ 22:26:53
URL: http://hellheda.blogg.se/
Postat av: .helena.

om jag trivs med mej själv? haha, nee, det kan jag inte påstå.. vissa dagar- så visst! =) men oftast inte.. måste göra nått åt det, men man ska ha den där orken också.. ;) varför bryr man sej egentligen om några extra kilon? jag gör det juh själv, men egentligen, det e juh ganska sjukt.. =) vad e det för program på mcd då föresten? hur funkar det?

kraaam*

2009-04-07 @ 23:36:52
URL: http://hellheda.blogg.se/
Postat av: weronica

de programmet är kanon.. jag gick på de.. å gick ner 11 kg på 5 veckor...:)vill oxå börja nu, vet du när starten är??? Kram

2009-04-08 @ 23:21:17
URL: http://misswero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0