Lillan sjuk...



Nu har jag inte skrivit på ett tag igen. Men det är svårt att orka skriva varje dag. Näe, hellre sällan och mer sugen på att skriva.

De ringde nyss från Örnäs dagis där Yasmine ska börja. Jag blev inte glad... De tider som gäller är halv 8 till halv 11. Tre timmar varje dag alltså. Nä fy fan. Vad hinner man på tre timmar? Det är väl meningen att dagis ska var en liten avlastning för föräldrar som är arbetslösa. Jag tycker att det vore mycket bättre om Yasmine gick 9-14 i stället i tre dagar i veckan. Nu blev jag besviken faktiskt. Det känns liksom halvkul att behöva väcka henne lite innan 7 för att gå till dagis och sen hämta vid 11. Onödigt. Nu funderar jag på att byta dagis bara för det. Till något som har 9-14 i stället. Jag hade liksom sett fram emot att hon skulle börja dagis eftersom hon blir så uttråkad hemma. Suck.

Igår hade Yasmine 40 grader feber... Jag vet inte vad det var. Ingen förkylning, bara hög feber och väldigt lös i magen. Kanske är tänderna? Jag vet inte. Men inatt var nog värsta natten på länge. Det var längesen jag sov så dåligt. Hon var kokhet, så vi lyfte över henne och lade henne mellan oss, gav henne vatten, bytte blöja och gav henne en alvedon. Hon sov jättedåligt och vaknade hela tiden och skrek, och vi sov förstås ännu dåligare.
Idag är hon bättre. Skönt. Det är jobbigt att vara sjuk när man är liten. Min lilla gumma...

Igår var Yasmine med JC när jag var och hälsade på hemma hos Lollo och hennes bebisar Amy och Eddy. Guuud vad stora dom har blivit! Alltså inte i jämförelse med Yasmine, men om man jämför med när jag träffade dom sist. Så söta så! Eddy har det jobbigt stackaren, Lollo tror att han håller på att få tänder. Inte så lätt när man inte kan hålla nåt själv och klia sig i munnen... Lilla plutten...
Det var trevligt. Vi drack kaffe och det var skönt med lite egen tid.

Nu sover Yasmine gott och vi ska äta lite jag och JC. Magen kurrar.


Kommentarer
Postat av: Tess

Om jag får fråga...

Om du går hemma hela dagarna och är arbetslös... varför ska du då ha avlastning från din dotter? Jag anser att man är mamma på heltid, och då tycker jag att det verkar vara lite konstigt att man ska ha henne på förskola om man ändå bara går hemma hela dagarna... vill bara veta hur du tänker..??

2009-04-28 @ 20:25:09
Postat av: Tess igen...

Förskolan är ingen avlastningsplats, utan en pedagogisk verksamhet... Det är inget skyffe dit man lämnar barnen för att få sova... eller fika eller vad man nu ska göra den tiden...

2009-04-28 @ 20:27:30
Postat av: Marie

Välj Kristineberg....

Vill du ha ditt barn där vissa tider så får du det också.15 tim/ veckan är det som gäller och jag hade Lova där mellan 9-14 just för att hon skulle få äta och sådant med de andra, samt vara med på roligheter.

Det enda är att man får betala lite extra för att de äter där.Men de har aldrig någonsin krånglat med tider!

Säg att du ska börja jobba som timvik någonstans så förstår de även att det ibland kan bli fler timmar i veckan!

2009-05-01 @ 21:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0