Långfredag...



Idag gick vi upp som vanligt när Yasmine vaknade typ 06.30. JC diskade och jag dammsög och städade. Vi kände att det var bäst att göra så innan vi åkte iväg över helgen. Annars blir det bara så jobbigt att komma hem till disk och en stökig lägenhet.

Vi åkte till Värmlandsbro vid 12-tiden. Yasmine sov i bilen och vaknade precis när vi var framme.

På menyn stod det lamm, klyftpotatis, tsatsziki, grekisk sallad och ouzo- snaps. Mums! Yasmine var galen i tsatszikin... hihi. Sen var det påsktårta och kaffe. Också mums! Och Yasmine sa "Mmmmmmmm" hela tiden. Tårta är gott! Hon är allt ett litet kakmonster...

Sen var det mycket lek med farmor, farfar och gammelfarmor... Yasmine älskar verkligen att vara i centrum.
Vi gick ut på en promenad hon och jag också i det fina vädret, utan vagnen. Guuud det var ju skithärligt ute. Imorgon ska det bli ännu varmare och finare väder hörde jag. Då ska vi vara ute lite mer. Vi tänkte åka tillbaka till Åmål igen och gå med i påskparaden. Fast det var inget vi planerade, så vi har inget smink eller kläder till Yasmine. Synd. Men det blir nog kul ändå. Första gången som jag går med i en påskparad över huvud taget :)

Nu sitter jag och bloggar, Yasmine sover som en stock och JC och hans bror Markus sitter och spelar tv-spel.
Vi ska nog lägga oss nu. Klockan är snart 23.00.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0