Fint väder och utelek...



Usch, nu har jag inte skrivit på länge. Det bara blev så. Hade ingen ork eller lust... Men nu ska jag väl få ihop några rader.

I förrgår åkte JC iväg till Örebro för att jobba, Jag vet inte hur länge han blir borta, och det känns inget kul... alls. Jobbet är på tre veckor, men jag hoppas han kommer hem till helgen iaf. Nu när han har varit hemma så mycket så har man liksom blivit van med det, och så är man ensam helt plötsligt. Det är jobbigt. Det blir så ensamt och man måste verkligen planera sina dagar när jag har Yasmine helt själv. Man kan inte ta en spontan dusch, gå på toa ensam osv. Idag blev jag tvungen att ha Yasmine med mig när jag duschade. Visst, man kan sätta henne framför en film, men så fort hon hör att duschen sätts på så kommer hon springande. Undrar varför jag står där inne naken och hon utanför. Näe, det går inte serdu... Då bankar hon på duschdörrarna och börjar gråta. Det är klart att hon också vill duscha om mamma duschar... he he. Rolig hon.

Inatt var ingen rolig natt. Yasmine vaknade vid halv ett och kom på att hon inte alls kunde somna om. Jag satt på en stol vid spjälsängen och försökte få henne att somna om, men varje gång jag skulle gå tillbaka till sängen för att lägga mig, så började hon gny igen... Jag satt där en evighet kändes det som. Till slut orkade jag inte mer och lyfte över henne till min säng. Japp, då blev hon hur pigg som helst. Ville inte alls sova. Till slut somnade hon, men knödde som fan och vaknade flera ggr. Åååååhhhh... Vid halv åtta på morgonen ringde JC och väckte oss. Då hade han jobbat klart och skulle lägga sig och sova. Ironiskt. När vi går upp, då går han och lägger sig. Saknar honom.

Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Yasmine blir så uttråkad. Hon måste sysselsättas jättemycket. Så vi har lekt i lekpark, läst böcker på bibblan, gått i trappor om och om igen, och gottat oss i solen. Synd att inte öppna förskolan är öppen fler dagar. Hon tycker att det är så kul.

Vad härligt väder det har varit! Nu blir det nog till att köpa lite vårligare/somrigare kläder, skor och jacka både till mig och Yasmine.

Nu ska jag sova. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0