Äntligen hemma...



Idag kom JC hem... Guuuud vad glad Yasmine blev!! Hela hon sken upp och sa "pappa" hela tiden... Hon skulle visa honom precis allting, hon drog runt med honom i lägenheten och till sitt rum, där dom satt och lekte jättelänge. Och munnen gick i ett. Hon babblade på om allt möjligt (även om vi inte förstod nånting hihi). Så glad har jag inte sett henne på hela veckan han var borta. Och antagligen har hennes dåliga humör och sömnsvårigheter den här veckan, berott på att hon saknade sin pappa. Lilla gumman.
Äntligen är pappa hemma.

Jag tog med Yasmine ut i vagnen så att JC fick sova. Han var skittrött. Det tror jag det när han har jobbat 12 timmar natt i en vecka. Så jag fick ta med henne till mitt möte hos arbetsförmedlingen. Det var inte så populärt av handläggaren. Hans kommentar var "har du ingen barnvakt? Hur ska det då gå om du ska på arbetsintervju?" Vem fan ger honom rätten att vara så spydig?? Tro fan att jag tar med mig mitt barn om hon inte går på dagis. Det är väl inte alla som har folk som kan sitta barnvakt mitt på dan när dom flesta jobbar... Det är väl en jäkla stor skillnad på ett sånt enkelt möte på arbetsförmedlingen, och en arbetsintervju eller?? Då förstår jag väl att jag inte kan ta med mig min dotter!! Ah, jag blev riktigt stött faktiskt...
Och inget vettigt hade han att säga heller. Det var väl inget ovanligt.

Jag och Yasmine lekte i lekparken och fikade. När vi kom hem hade JC fått sova i 5 timmar. Jag fick dra han upp ur sängen. Han ville sova mer, men det ville inte jag.

Yasmine somnade på 2 minuter när jag la henne. Wow!! Helt otroligt! Jag trodde att det skulle ta minst 20 minuter. Det måste vara att JC är hemma. Hon känner sig trygg med båda sina föräldrar. Nääää... vad söt. Hoppas hon sover bra i natt. Det ska bli intressant.

Nu ska vi mysa. Har saknat honom mucho!

Kommentarer
Postat av: Louise

Helloooo!

Nu var det alltför längesen vi sågs.

Förstår att du blev störd på Arbets.förmedl. - tror han att man har folk som kan sitta hemma med ens barn hur som helst? Herrejösses.

Du borde frågat om han har lust att passa Yasmine när du ska på arbetsintervju!

:)

HUGS!

2009-04-21 @ 23:35:34
URL: http://lollolisan.blogg.se/
Postat av: evelinah

tycker alltid dom e spydiga när man e på arbetsförmedlingen. förstår inte varför det jämt e otrevliga människor som jobbar på ställen där man behöver ha lite stöd?! skit borde dom ha. he he. kul att Y blev så glad när pappsen kom hem :) näe, natti natti!

2009-04-23 @ 22:03:02
URL: http://eveheda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0